Een product verkoopt zichzelf niet. Zelfs een topproduct kan wel wat hulp gebruiken. Wanneer je een winkel begint, zijn er ontzettend veel marketing ideeën en strategieën waar je mee aan de slag kunt. Het is dan slim om een aantal strategieën te kiezen waar je je mee bezig gaat houden. Focus je hier op zodat je er goed in wordt en maximale resultaten mee kunt behalen. Heb je de basis gezet? Dan zijn er een aantal manieren om je omzet te verhogen. We geven je in dit artikel drie manieren om je omzet de komende tijd te verhogen.
Online verkopen
In deze tijd kan een online versie van je winkel niet ontbreken. Toch is het wel logisch dat wanneer je een fysieke winkel hebt, je je daar eerst op concentreert. Begin dit te lopen? Dan opent dat budget op om een goede online winkel aan je bedrijf toe te voegen. Het grote voordeel van een online winkel is dat je niet alleen meer aan lokale bezoekers verkoopt, maar aan miljoenen kopers die je via het internet kunt bereiken. Investeer goed in het opzetten van de online winkel en maakt het super gebruiksvriendelijk, dan zal je omzet binnen de kortste keren omhoogschieten.
Loyaliteitsprogramma
Met een loyaliteitsprogramma waardeer je terugkerende kopers. Dit is een win-win situatie voor beide kanten. Jij als eigenaar van je bedrijf hebt klanten waar je bij wijze van op kunt rekenen omdat ze altijd terug blijven komen om bij jou te kopen. Als waardering biedt je een spaarprogramma of kortingen aan. Een loyaliteitsprogramma is relatief gemakkelijk toe te voegen aan je marketingstrategie en kan in elk bedrijf toegepast worden.
Mooiere winkel
Hoe je winkel er uitziet, bepaalt voor een groot deel wie er binnen komt lopen, blijven en geld uitgeven. Wanneer je net begonnen bent, heb je al veel kosten en zul je misschien het uiterlijk nog wat subtiel houden. Beginnen de zaken een beetje te rollen? Dan is het essentieel om goede POS materialen (Point of Sale)aan te schaffen waarmee je je bedrijf meer fysieke zichtbaarheid geeft en die mooi aansluiten op jouw merkidentiteit.
POS materialen zijn de basis van promotie. Denk aan posters, schapkaarten, displays en alle andere promotie materialen die je in winkels tegenkomt. POS materialen bieden de mogelijkheid om mensen van meer informatie over een product te voorzien, maar kunnen ook ingezet worden om jouw bedrijfsinformatie te verspreiden en te stimuleren om een aankoop bij je te doen.