Tips om te adverteren via social media

Het gebruik van Google Ads, jouw website volledig up to date maken, het inzetten van zoekmachine optimalisatie of het gebruiken van adverteren via social media, zoveel manieren om het juiste publiek voor jouw diensten of producten aan te trekken. Je ziet door de bomen bijna het bos niet meer! Gelukkig zijn er ook veel managers of agencies die je een stuk verder kunnen helpen door jouw marketing klussen uit handen te geven en deze uit te besteden. Maar wil je het liever toch allemaal zelf doen en de touwtjes zelf in handen houden? Snappen we! We helpen je graag verder; lees snel met ons mee voor marketing via social media tips!

B2B en B2C

Het verschil tussen B2B en B2C wordt er natuurlijk met de paplepel (of in ieder geval vanaf schooltijd) in gegoten, maar wist je dat er binnen online marketing ook een groot verschil tussen zit? Zo is de populairste tool voor B2C Facebook, maar wil je met jouw bedrijf liever andere bedrijven aanspreken? Kies dan vooral om te adverteren via LinkedIn!

4 C’s

Het adverteren via Social Media kan worden opgedeeld in vier categorieën, allemaal beginnende met een C. Ook wel: ‘The four C’s of Social Media Marketing’. Onder deze vier concepten behoren: communities, conversations, channels and campaigns. Door een mix van deze vier aspecten toe te passen, kan een social media manager een perfecte campagne neerzetten en daarmee een goede return on investment behalen!

Storytelling

Veel marketing specialisten en zelfs wetenschappelijk bestudeerde theorieën zijn gebaseerd op storytelling. Door een verhaal te vertellen op social media – dit kan via een video, maar ook gewoon via meerdere tweets of in een Facebook post – kan je een emotionele band creëren met je target group. Het is gebleken dat dit uiteindelijk zal leiden tot meer loyaliteit vanuit de target group en dus een hogere omzet!

The content is key

Met stip op één is het natuurlijk van groot belang dat de content van jouw marketing op social media visueel én informatief aantrekkelijk is voor jouw target group. Wil je millennials aanspreken? Gebruik dan niet te stugge en stijve woorden; wil je graag een oudere doelgroep aanspreken? Pas dan ook jouw vocabulaire daarop aan! Zo zijn er nog veel meer content-wise dingen waar je op dient te focussen voor het aanspreken van een bepaalde target group! Doe hier vooral onderzoek naar voordat je een campagne of post start!