Tips voor effectieve bedrijfskleding

werkkledingIedereen weet dat kleding mede bepalend is voor de indruk die mensen van je krijgen. Dit geldt niet alleen voor omgang in het privéleven, maar zeker ook in de meer zakelijke sfeer. Als ondernemer moet je goed onthouden dat dit ook voor medewerkers zo is. Zijmoeten een representatieve look hebben aangezien zij het visitekaartje van de organisatie zijn. 

Wil jij ook dat de medewerkers van je bedrijf er verzorgd uitzien en goed herkenbaar zijn, laat dan bedrijfskleding bedrukken door Digitransfer. Hier kun je zowel opvallende felgekleurde t-shirts als nette, geklede bedrijfskleding zoals polo’s of sweaters laten bedrukken, en alles is al vanaf een enkel stuk te bestellen. Bij het ontwerpen van effectieve bedrijfskleding komt nogal wat kijken, daarom hierbij wat tips!

  • Dat de kleur van de bedrijfskleding erg bepalend is voor de uitstraling werd hierboven al aangehaald, en het is dan ook een belangrijk punt. Wil je een chique uitstraling kies dan voor bijvoorbeeld marineblauw, bordeauxrood of zwart, maar wil je meer in het oog springende kleding dan zijn opvallende kleuren zoals fuchsiaroze, nuongroen of geel beter. Houd altijd de kleuren van de huisstijl van de organisatie en de bedrukking in gedachten, voor een maximaal effect dient de kleur van de kleding hiermee te contrasteren.
  • Let er op dat bedrijfskleding altijd goed passend is en de juiste maat voor iedere persoon heeft. Kleding die te klein is of juist erg ruim valt ziet er erg onverzorgd uit en dat wil je juist voorkomen.
  • Zoals voor alle kleding die vaak gedragen wordt, geldt ook voor bedrijfskleding dat deze regelmatig vervangen dient te worden. Controleer kleding eens in de zoveel tijd op vaalheid, vlekken die niet meer te verwijderen zijn en scheuren of gaten, en vervang de kleding indien nodig voordat anderen dit op zullen merken.
  • En wat mag er dan allemaal aan bedrukking op kleding? Hierover verschillen de meningen, maar de bedrijfsnaam en logo zijn in ieder geval wel algemeen aanvaard. Neem zelf de overweging of je ook nog andere info kwijt wilt zoals een slogan, de url van de website, een emailadres en andere contactgegevens. De ene persoon vindt dit een goed marketinginstrument terwijl de ander meent dat dit soort info alleen op een ‘echt’ visitekaartje thuishoort.
  • Wil je het budget voor bedrijfskleding zo klein mogelijk houden, probeer dan de kleding zo neutraal mogelijk te houden zodat het tijdens meerdere gelegenheden of evenementen gedragen kan worden. Laat het drukken van namen van specifieke evenementen zo veel mogelijk weg, net zoals jaartallen en data, zodat niet voor ieder evenement nieuwe kleding besteld hoeft te worden.
Social tagging:

Leave a Reply