zakelijk telefoon abonnement

Als ondernemer is het erg belangrijk dat je goed bereikbaar bent, maar toch wil je werk en privé graag gescheiden houden. Het is daarom ook erg belangrijk dat je een aparte zakelijke telefoon aanschaft. Bij het aanschaffen van een telefoon voor de zaak kom je voor de keuze te staan of je kiest voor een particulier abonnement of voor een zakelijk abonnement. Vaak is het niet erg duidelijk wat de verschillen zijn tussen deze twee verschillende vormen van abonnementen, daarom bespreken wij hier wat de voordelen zijn van een zakelijk telefoonabonnement.

Btw-aftrek

Als je gebruik maakt van een zakelijke telefoon kan je de BTW, die je betaalt over je abonnementskosten en de aanschaf van de telefoon aftrekken. Daarnaast mag je omdat je een zakelijk abonnement hebt, de kosten voor de mobiele telefonie aftrekken. Dit mag je doen omdat ervan wordt uitgegaan dat je vooral zakelijk belt met je zakelijke abonnement.

Soorten abonnementen

Er zijn pakketten voor zakelijke mobiele telefoonabonnementen speciaal voor bedrijven, hierbij zijn er vaak verschillende acties of kortingen zoals dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen. Sommige abonnementen kun je aanschaffen in combinatie met een nieuwe telefoon, maar als je de telefoon al apart hebt aangeschaft kun je ook kiezen voor een zakelijke sim only abonnement.

Ook kun je met een zakelijk abonnement vaak je bundel delen met je collega’s zodat het tegoed wat de ene overhoudt naar de persoon gaat die tegoed tekortkomt voor het einde van de maand.

Service

Ook is het zo dat als je een zakelijke telefoonabonnement afsluit je gebruik kan maken van een aparte helpdesk, bij deze helpdesk werken professionals met meer ervaring en kennis dan bij de particuliere helpdesk. Ook kun je gebruik maken van een storingsdienst die binnen 24 uur alle storingen kan oplossen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *