3 Unieke manieren om de omzet van je winkel te vergroten3 Unieke manieren om de omzet van je winkel te vergroten

Het is voor winkels en webwinkels niet eenvoudig om naamsbekendheid te genereren en hun omzet te vergroten. Je kan natuurlijk een social media account openen, advertenties plaatsen in lokale kranten of flyers uitdelen, maar er zijn ook minder bekende manieren om je winkel een zetje in de rug te geven. We hebben drie unieke manieren voor je.

Ga een samenwerking aan met lokale influencers

De impact van influencers mag heden ten dage niet onderschat worden. Het is ook niet verwonderlijk dat deze mensen veel geld verdienen, want de meest bekende influencers hebben in sommige gevallen honderdduizenden tot wel miljoenen volgers op social media. Een samenwerking aangaan met een van hen neemt waarschijnlijk een iets te grote hap uit je budget. Maar je kan er wel voor kiezen om een lokale influencer in te schakelen. Deze influencers zijn bekend in jouw regio, weten wat hier speelt, en kunnen je helpen jouw winkel onder de aandacht te brengen. Dit, zonder dat je hier al te diep voor in de buidel hoeft te tasten. Vaak hebben influencers ook zelf ideeën om deze samenwerking zo succesvol mogelijk te maken.

Laat giftcards drukken voor je winkel

Een giftcard laten maken is een hele effectieve manier om aan nieuwe klanten te komen. Als iemand een giftcard koopt voor een vriendin, collega of familielid, dan leert deze persoon jouw winkel ook kennen. Als je winkel hen dan bevalt, dan mag je er op rekenen dat ze vaker terug gaan komen. Maar je kan giftcards ook inzetten om de loyaliteit van je vaste klanten te belonen. Laat je klanten punten sparen, met als uiteindelijke beloning een giftcard van bijvoorbeeld €5,-, €10,- of €15,-. Zo stimuleer je mensen om vaker iets bij je te kopen.

Organiseer workshops en evenementen

Een leuke manier om ervoor te zorgen dat mensen vaker in je winkel komen en hier ook een band mee ontwikkelen, is door workshops en evenementen te organiseren. Dit is gelijk ook goed voor je naamsbekendheid, want plaatselijke kranten en nieuwswebsites vinden het altijd leuk om over dit soort zaken te schrijven. Overweeg bijvoorbeeld om samen te werken met andere lokale bedrijven of kunstenaars, zodat je een interessant evenement kan organiseren. Denk aan een productlancering, modeshow, kookdemonstratie of ambachtelijke workshop. Met workshops en evenementen trek je klanten naar je winkel, beleven ze een positieve ervaring en moedig je ze aan om met anderen over je winkel te praten.